Sebuah Kehidupan...

"Perjalanan hidup ini penuh onak dan duri...Sabarlah dalam menempuhinya..InsyaAllah kita akan mendapat kejayaan dan kebahagiaan kelak..Amin."

Jadikan keyakinan sebagai pegangan hidup,

Dorongan sebagai teman setia,

Putus asa djadikan musuh durjana,

Dan jadikan tekun dan usaha sebagai tangga kejayaan.

Hidup memerlukan pengorbananan.

Pengorbanan memerlukan perjuangan.

Perjuangan memerlukan ketabahan.

Ketabahan memerlukan keyakinan.

Keyakinan pula menentukan kejayaan.

Kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan.

..:::K0Nv0kEsYeN:::..

>> Friday, December 3, 2010

Salam semua..

Nie nk story tntg my c0nvocation day..28/11/2010 merupakan tarikh istimewa buat diri sy dan keluarga tercinta..Pada hari tersebut, sy dan keluarga telah bertolak ke Shah Alam utk menghadiri majlis konvokesyen sy..Lepas 3 taun menuntut di UiTM Segamat, Johor, akhirnya sy telah memiliki diploma dlm bidang Sains Komputer..Alhamdulillah, syukur.. =)

Segalanya berjalan dengan lancar pada hari tersebut..Seawal 7pg sy telah berada di kampus UiTM Shah Alam n menanti saat bahagia tersebut dengan sabarnya bersama kwn2 lain..

Thanx to my dad, my sister n my brother coz sudi dtg bersama..Dlm kegembiraan tue juga terbit sedikit rasa sedih dlm diri kerana mak sy tidak dpt dtg atas sebab keadaan kesihatannya yg tidak mengizinkn..tp x pe, kat umh da amek gmbr ngan die dulu..ia merupakan sebuah kenangan terindah dlm diri ini..

Mengimbas kembali zaman di kampus dulu, pelbagai ragam dpt dilihat bermula dr perkenalan dngn kwn2 baru, discussion, buat kerja berkumpulan, dan saling berkongsi cerita suka n duka..Saat makan bersama, bercerita smbl bergelak ketawa..Rinduuu ngan waktu tue..=P

Mmg x dinafikan, dlm 3taun tersebut pernah juga sy melukakan hati kwn semasa menyiapkan tugasan berkumpulan pd saat2 akhir..Mohon kemaafan yea..=)

Walau apapun yg berlaku, segalanya hanya sementara n keadaan kembali normal bila tugasan dah berakhir..Bila teringat kembali rasa kelakar pun ade..bole pulak nk gado2 bla da besar2 nie..hehe..

Sy juga pernah rasa begitu susahnya untuk belajar dan meneruskan pengajian..nasib baik ade mak yg sudi mendengar segala cerita suka n duka..Segala pandangan n nasihat yg dberikan amatlah berguna..

Pelbagai perasaan telah sy rasai selama 3 taun tersebut, rasa susah, gelisah, gembira, suka, geram, sedih n marah..

Inilah pengalaman sy semasa belajar di UiTM Segamat, Johor selama 3taun..Pelbagai kenangan pahit n manis telah diukir..InsyaAllah, segala kenangan tersebut tidak akn sy lupakan smpi bla2..

Now, rakan2 seperjuangan telah menamatkan pengajian bersama-sama dan kami bertemu semula dlm majlis konvokesyen..Diploma ini merupakan hadiah terbesar kepada kami setelah 3taun bersusah-payah belajar n mengharungi pelbagai cabaran n dugaan..

Sy doakan semoga kami semua berjaya pd ms hadapan dan hidup dberkati Allah..

~Amin~

*** GAMBAR SEMASA PRE-KONVO & KETIKA MAJLIS SEBENAR KONVOKESYEN ***













0 comments:

Twitter Pictures..~~

Search This Blog

.:::Visitors::..

free counters