Sebuah Kehidupan...

"Perjalanan hidup ini penuh onak dan duri...Sabarlah dalam menempuhinya..InsyaAllah kita akan mendapat kejayaan dan kebahagiaan kelak..Amin."

Jadikan keyakinan sebagai pegangan hidup,

Dorongan sebagai teman setia,

Putus asa djadikan musuh durjana,

Dan jadikan tekun dan usaha sebagai tangga kejayaan.

Hidup memerlukan pengorbananan.

Pengorbanan memerlukan perjuangan.

Perjuangan memerlukan ketabahan.

Ketabahan memerlukan keyakinan.

Keyakinan pula menentukan kejayaan.

Kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan.

..::Mereka bertanya saya menjawab::..

>> Sunday, October 28, 2012

Salam...
Seperti yg ramai ketahui perwatakan saya ni mmg penakut,bnyk cakap yg mengarut sokmo n bole dikatakan sedikit peramah..hihihi..biasalah bila umur2 dah dewasa ni..soalan seperti 'bila nk kahwin', ' ko bila lagi', 'ko dah ade pilihan ke?'..hohoho..payahnya nk menjawab sbb saya belom memandang serius lg tentang hal2 mcm ni wat ms skrg la..walaupun kdg2 ade jugak terpikir soal jodoh ni..tp pikir2 camtu jek la..kongsi2 citer ngan kwn2..heheh..dah mcm tengok kat drama pun ade jugak..x sangka pulak saya turut dilontarkan soalan camtu..dan yg paling bnyk kali saya ditanya soalan2 camtu blk cuti hari raya aidiladha ni lah..dan yg terbaru ade yg dtg rumah..sj nak melawat mak saya..saya pun ape lagi,dah tetamu dtg kan..layan la,borak2..tengah borak tu bole pulak terselit soalan tentang bila saya nk berumahtangga ni..huhu..perghhh..mcm kene risik pon ade jugak ms ditanya soalan tu kali ni...lg2 yg tanya tu org tua kan..takut jugak klu2 die ade calon utk saya ke..cara pertanyaan tu mcm ade sesuatu maksud tersirat jek..jangan nant saya dpt tahu ade rombongan dtg meminang dah la..huhu..bknnya saya x setuju dngan pilihan org tua atau org yg dicalonkan oleh mereka2 yg saya kenali..cumanya klu bole saya nak membuat pilihan sendiri dahulu..nak tengok keserasian antara saya dan pilihan saya terlebih dahulu..barulah bole terima calon lain yg dicalonkan oleh orang lain andai pilihan saya sendiri x serasi kan..itu antara salah satu pendirian yg ada pada saya dan saya pegang dlm urusan mencari jodoh ni..sehingga kini, saya percaya jodoh pertemuan ditentukan Allah..kt hanya merancang dan sebaik-baik perancang adalah Allah...
x cukup dengan pertanyaan tu..blk kg pulak biasa lah dah jumpa sanak-sedara borak2..ade jugak lg yg bertanya soalan yg sama..saya hanya mampu beri jawapan yg sama jek la..da biasa pun ditujukan soalan2 camni..sungguh misteri jodoh ini.. :-)

<3<3<3 aku suka dia.. tp selagi kami belom ade suatu perhubungan yg halal,saya akan terus istiqamah menjaga hati dan diri..insyaAllah..semoga 'si dia' sentiasa hidup diberkati Allah..^_^

0 comments:

Twitter Pictures..~~

Search This Blog

.:::Visitors::..

free counters