Sebuah Kehidupan...

"Perjalanan hidup ini penuh onak dan duri...Sabarlah dalam menempuhinya..InsyaAllah kita akan mendapat kejayaan dan kebahagiaan kelak..Amin."

Jadikan keyakinan sebagai pegangan hidup,

Dorongan sebagai teman setia,

Putus asa djadikan musuh durjana,

Dan jadikan tekun dan usaha sebagai tangga kejayaan.

Hidup memerlukan pengorbananan.

Pengorbanan memerlukan perjuangan.

Perjuangan memerlukan ketabahan.

Ketabahan memerlukan keyakinan.

Keyakinan pula menentukan kejayaan.

Kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan.

.::Roda kehidupan::.

>> Saturday, November 10, 2012

Salam...
Semua org pun tahu hidup kt ini umpama roda yg berputar..kadang2 kt di atas dan kadang2 kt di bwh..jd,semoga kt semua sentiasa sedar diri dan mengingati mati serta sentiasa juga ingat pada Allah..semua manusia pun sama cume yg membezakan mereka di sisi Allah adalah amalan msg2..
Selama ni mmg saya klu bole nk elakkan situasi mcm skrg ni..sbbnya saya tahu jika ia berlaku saya akan rase ssh hati yg lama..jd,saya pon sibukkan diri ngan kerja n family only..tp sy terjebak jugak dlm situasi tersebut..sy hanya menganggap ia sbg ujian buat diri..smg diri terus diberikan kekuatan utk bertahan dan bnyk bersabar dlm situasi mcm ni..ia juga mematangkan saya saat ini..tp seriously sy ingt ia satu pilihan yg tepat sebenarnya..itu sebab la sy berani buat sedemikian..x sangka la pulak ia menjadi satu isu yg kurang enak barangkali di kalangan sesetengah orang..alhamdulillah,Allah sedarkan sy sebelum diri pergi lbh jauh..sesungguhnya Allah tahu yg terbaikk untuk saya..mmg syukur sngt2 saya sedar awal2..x pe la,ini pun satu sejarah n pengalaman dlm hidup saya jugak..mgkn satu kenangan pahit yg x mgkn saya lupakan sampai bila2..biasalah,lumrah kehidupan,ada manis dan ada pahit..ia mmg satu pengajaran yg besar buat diri saya dlm thn ini dan pada usia 23 thn ini..akhirnya ape yg saya takutkan terjadi sejak mencecah umur 23 thn ini terjadi jugak dan ia memberi kesan yg mendalam sngt2 dlm diri saya saat ini..mmg diri sedang bersedih la jugak..hanya Allah je yg tahu perasaan sy saat ini..apakah 'situasi' tersebut,biarlah diri n family jek yg tahu..apapun sy sayangkan keluarga sy sngt2..sekian..~~

0 comments:

Twitter Pictures..~~

Search This Blog

.:::Visitors::..

free counters